Finalpoint - Optiikkahuollon yhteystiedot

 

 

FINALPOINT – OPTIIKKAHUOLTO – HYVIIN NÄKYMIIN

Männistönkatu 16 B 18, 70500 Kuopio, p. 040-5123141, jari.pulkkinen@finalpoint.fi

 

ETUSIVU   OHJEITA     TUOTTEET JA PALVELUT

 

 

YHTEYSTIEDOT

 

Tervetuloa Finalpoint optiikkahuollon asiakkaaksi :

 

 

Lomalla vko 29, joten palataan taas 20.7.2020 alkaen asiaan.

 

- Toimita huoltoon tuleva kiikari, kiikaritähtäin, etäisyysmittari tai kaukoputki matkahuollon tai postin kautta tai sovi erikseen muu toimitustapa. Nykyisin on kätevää käyttää myös asiamiehiä kuten R-Kioskeja sekä K-Kauppoja lähetyspaikkoina, joissa voi valita joko Matkahuollon tai Postin tai R-paketin. Takuuhuoltoon tulevat aina ensisijaisesti vain myyjän/maahantuojan ohjeen mukaan.

 

- Paketin päälle lähettäjän ja vastaanottajan yhteystiedot matkapuhelinnumeroilla. Myös toimituspaketin sisään on syytä laittaa aina omat yhteystiedot, matkapuhelinpuhelinnumero ja sähköpostiosoite sekä lisäksi halutut toimenpiteet, havaitut viat, jne... Tähtäimiin ei mielellään jalkoja eikä renkaita mukaan, ne joudutaan huollon ja kalibroinnin aikana useimmiten poistamaan.

 

OSOITE : Finalpoint Ky, Männistönkatu 16 B 18, 70500 Kuopio, p.040-5123141. Muista, lähettäjän sekä vastaanottajan osoite, matkapuhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite pakettiin ja asiamiehen tulee ne syöttää myös tietojärjestelmään. Pelkällä osoitteella lähetetyn paperinen noutoilmoitus voi kestää yli säilytysajan ja paketti palautuu takaisin ennen noutoilmoituksen saapumista. Väärät tiedot tarkoittavat, ettei paketin noudosta saa lainkaan ilmoitusta.

Lähipakettia laittaessa voi usein esittää lähintä toimituspistettä, joka on: R-Kioski Lönnrotinkatu 27 Kuopio. Saapumisesta tulee sitten tekstiviestillä, sähköpostilla tai paperisena ilmoitus, lähettäjän valinnan mukaan tai asiamiehen syöttämien tietojen mukaan. Pakettiautomaateista lähin on: K-market Makasiini Satamakatu 36 Kuopio. Perille toimitukset ovat hieman hankalia, koska voi joutua odottamaan useita tunteja paketin saapumista.

 

TAKUUHUOLLOT :

 

Finalpoint on valtuutettu Normark Suomi Oy maahantuomien optisten tuotteiden takuuhuolto-, huolto- ja korjauspiste. Takuuhuolto ja palautussopimus koskee vain Normark Suomi maahantuomia tuotteita. Takuu ei koske esim. jälkikäteen parallax matkasäätöä jotakin lajia varten, joka poikkeaa tehtaan säätämästä tai muita käyttäjän aiheuttamia vaurioita.  Takuuhuollon sopimuspalautusnumero Matkahuollosta 9537941 Normark Suomi Oy (c/o Finalpoint Ky) Männistönkatu 16 B 18, 70500 Kuopio, 040-5123141. Postissa asiakastunnus 646798.

Takuuhuoltoihin ja -korjauksiin yhteystiedot, matkapuhelinnumero, toiveet sekä osto- ja/tai takuukuitti mukaan. Lisätietoa jälleenmyyjiltä ja www.normark.fi , jossa mm. huoltokaavake tulostettavaksi ja täytettäväksi mukaan.

 

MUUT TÄRKEÄT TIEDOT :

 

- Tärkeitä tietoja ovat haluttu käyttömatka parallax tarkennukselle esim. 10m, 15m, 25m, 50m tai 100m. Tehtaalla tähtäimet säädetään useimmiten 100m ruutiaseille, jolloin käyttöalue on n. 60-200m, joten ilma-aseisiin ja pienoiskivääriin tähtäimen parallax joudutaan useimmiten säätämään erikseen huollossa.

Tähtäimien optiikan mukaan parallax tarkennuksen käytettävyys vaihtelee. Joitakin voi käyttää 50-200m matkalla, samalla 100m säädöllä. Ilma-aseen tähtäimen matkasäätö asetetaan yleiskäytössä 15m, jolloin käytettävyys n. 10-25m. Ilmahirven kilpakäytössä parallax säädetään kiinteäsäätöisissä tarkasti 10m, jolloin käyttöalue on vain 9-11m ja tähtäimissä, joissa matkasäätö laitetaan asteikko alkamaan n. 9m kohdalta. Käytettävyys alue pienenee mitä lyhemmälle matkalle parallax on säädetty. Tarkennus muuttuu jopa metristä, varsinkin säädettynä 10m matkalle esim. ilmahirveen.

Perushuoltoon menee yleensä n. 1 vrk. Uudet kaasut laitetaan sisään aina avaamisen jälkeen, estämään huurtumista. Kaikissa ei ole kuitenkaan kaasutäytön porttia tai rakenteen takia tiiviys ei ole riittävä kaasun pysymiseen pitkiä aikoja tähtäimen sisällä.

 

- Ennakkopisteiden osalta tulee tietää matka, ennakot, käytetty suurennos ja pisteiden koko. Piirros hyvä tehdä mukaan.

- Hiusristikon ja ennakkopisteiden valmistuminen kestää vähintään 1 vrk + tuotteen purkaminen, uudelleen kasaus ja säätäminen

 

- Valopistetähtäinten tyyppivikoja ovat kontaktiviat elektroniikassa ja kytkimissä sekä valokuidun tai ristikon rikkoontuminen. Valo saattaa toimia sisällä lämpimässä, mutta ei ulkona kylmässä. Myös näkökyky voi aiheuttaa ongelmia havaita punaista tai vihreää pistettä pyöreänä pallona.

 

- Paketoi lähetys hyvin

- Palautamme tuotteet normaalisti Matkahuollon bussiennakolla tai Postin postiennakolla tai sovi erikseen noudosta tai muusta toimituksesta sekä laskutuksesta.

 

- Soitellaan jos lisätietotarpeita tai kysyttävää. Työvaiheet estävät joskus puhelimeen vastaamisen, joten soittelen takaisin. Sähköposteja ehtii harvoin lukea päivisin.

- Tapaamiset ja paikallaolo kannattaa varmistaa ja sopia aina etukäteen. Normaalisti pyrimme olemaan paikalla arkisin klo 8-16 välillä. Varaosia emme toimita lainkaan, vaan korjattava tuote tulee lähettää huoltoon. Merkistä riippumatta jokainen tuotantoerä ja malli on valmistettu pääosin erilaisista osista, edes sarjanumero ei esim. kerro mikä patterikotelon tai tornin korkki sopii ko. tähtäimeen.

 

Tuote pyritään palauttamaan asiakkaalle n. 2 viikon sisällä sen saapumisesta. Sesonkiaikaan, kuten syksyllä ja talvella on varauduttava pidempiin n. 3-6 viikon toimitusaikoihin. Kiire on huonoin korjaustapa. Korjaamme mieluiten järjestyksessä, yksi kerrallaan ja monta peräkkäin. Paketti avataan yleensä vasta työnalle otettaessa. Työn laajuus ja kesto selviävät pikkuhiljaa työn edessä. Joidenkin varaosien saanti voi kestä jopa yli 6 kk tai vaatii tuotteen tehtaalle lähettämisen.

 

 

 

 

FINALPOINT KY, MÄNNISTÖNKATU 16 B 18, 70500 KUOPIO

puh. 040-5123141 (+358-40-5123141)

jari.pulkkinen@finalpoint.fi

www.finalpoint.fi