Finalpoint - Optiikkahuollon yhteystiedot

 

 

FINALPOINT – OPTIIKKAHUOLTO – HYVIIN NÄKYMIIN

Männistönkatu 16 B 18, 70500 Kuopio, p. 040-5123141, jari.pulkkinen@finalpoint.fi

 

ETUSIVU   OHJEITA     TUOTTEET JA PALVELUT

 

 

YHTEYSTIEDOT

 

Tervetuloa Finalpoint optiikkahuollon asiakkaaksi :

 

- Kesäaikaan pidämme muutamia lomapäiviä kelien mukaan, joten kesä-heinäkuussa tulee välillä n. viikon normaalia pidempiä toimitusaikoja. Toimita huoltoon tuleva kiikari, tähtäin, etäisyysmittari tai kaukoputki matkahuollon tai postin kautta tai sovi erikseen muu toimitustapa. Nykyisin on kätevää käyttää myös asiamiehiä kuten R-Kioskeja sekä K-Kauppoja lähetyspaikkoina, joissa voi valita joko Matkahuollon tai Postin tai R-paketin. Takuuhuoltoon tulevat aina ensisijaisesti vain myyjän/maahantuojan luvalla ja ohjeen mukaan.

 

- Paketin päälle lähettäjän ja vastaanottajan yhteystiedot matkapuhelinnumeroilla ja/tai sähköpostiosoitteella. Myös toimituspaketin sisään tulee laittaa aina omat yhteystiedot, matkapuhelinpuhelinnumero ja sähköpostiosoite sekä lisäksi halutut toimenpiteet, havaitut viat, kaikki rikkoontuneet tai irronneet osat, jne... Jos unohdat vastaanottajan puhelinnumeron tai asiamies ei sitä kirjaa, voi paketti kääntyä takaisin lähettäjälle, ennen paperista noutoilmoitusta vastaanottajalle. Tähtäimiin ei mielellään jalkoja eikä renkaita mukaan, ne joudutaan huollon ja kalibroinnin aikana useimmiten poistamaan. Kaukoputken huolto vaatii aina itse kaukoputken ja okulaarin toimittamisen. Okulaari on usein putkikohtainen, joten okulaarin puhdistus vaatii myös kaukoputken toimittamisen, jotta se voidaan testata.

 

OSOITE : Finalpoint Ky, Männistönkatu 16 B 18, 70500 Kuopio, p.040-5123141. Muista, lähettäjän sekä vastaanottajan osoite, matkapuhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite pakettiin ja asiamiehen tulisi ne syöttää kokonaisuudessaan tietojärjestelmään. Toimitus mieluiten ns. noudettavana lähipakettina, jolloin se tulee lähimmälle asiamiehelle esim. R-Kioski Lönnrotinkatu 27 Kuopio tai Matkahuolto Puutarhakatu 3 Kuopio. Saapumisesta tulee tekstiviestillä tai  sähköpostilla tai paperisena ilmoitus, lähettäjän valinnan mukaan tai asiamiehen syöttämien tietojen mukaan. Netistä voit seurata pakettia kuitissa olevalla seurantatunnuksella. Pakettiautomaateista lähin on: K-market Makasiini Satamakatu 36 Kuopio. Ei mielellään pakettien perille toimituksia, joutuu muuten odottelemaan jopa 4h per toimitus. Pelkällä osoitteella lähetetyn paperinen noutoilmoitus voi kestää yli säilytysajan ja paketti palautuu takaisin ennen noutoilmoituksen saapumista. Väärät tiedot tarkoittavat, ettei paketin noudosta saa lainkaan ilmoitusta.

Poikkeustilan aikaan, ei suositella paikanpäälle tulemista. Palautamme paketti normaalisti Matkahuollon tai Postin kautta lunastuspakettina.

 

TAKUUHUOLLOT :

 

Muutos 2021 alkaen : Finalpoint Ky on toiminut 2016 lähtien valtuutettuna Normark Suomi Oy maahantuomien optisten tuotteiden takuuhuoltopisteenä. Normark Suomi Oy on luopunut kokonaan metsästys- ja optiikkatuotteista, kuten tuotemerkeistä Bushnell, Gamo, Tasco, Wildgame, Schmidt&Bender, jne.. joten myös tuotteiden takuuhuollot päättyivät Normark Suomi Oy osalta. Luonnollisesti Finalpoint Ky huoltaa, korjaa ja testaa normaalivelotuksin myös Bushnell, Gamo, Tasco, Wildgame, Schmidt&Bender, jne… tuotteita jatkossakin. Ota siis yhteyttä ensisijaisesti myyjän ja/tai maahantuojaan takuuhuolloissa.

 

DocterNoblex osalta takuuhuollosta on syytä sopia etukäteen myyjän ja maahantuojan Ky Magnus Paul Kb P. 09-650900 kanssa aina tapauskohtaisesti, koska maahantuojia on ollut vuosien varrella useita. Tuotteen lähettämiskuluista vastaa asiakas tai jälleenmyyjä tai maahantuoja.

 

Muiden merkkien osalta yhteys aina myyjään ja sitä kautta maahantuojaan, joka antaa mahdollisen takuuhuoltoluvan tapauskohtaisesti. Monia tuotteita tilataan nettikaupoista, joten paikallinen myyjä tai maahantuoja ei ole vastuussa kaikista tuotteista. Säilytä siis osto ja/tai takuukuitti ja ole yhteydessä ensisijaisesti myyjää. Tuotteen lähettämiskuluista vastaa asiakas tai jälleenmyyjä tai maahantuoja.

 

 

TÄRKEÄT TIEDOT :

 

- Tärkeitä tietoja ovat haluttu käyttömatka parallax tarkennukselle esim. 10m, 15m, 25m, 50m tai 100m. Tehtaalla tähtäimet säädetään useimmiten 100m ruutiaseille, jolloin käyttöalue on n. 60-200m, joten ilma-aseisiin ja pienoiskivääriin tähtäimen parallax joudutaan useimmiten säätämään erikseen huollossa.

Tähtäimien optiikan mukaan parallax tarkennuksen käytettävyys vaihtelee. Joitakin voi käyttää 50-200m matkalla, samalla 100m säädöllä. Ilma-aseen tähtäimen matkasäätö asetetaan yleiskäytössä 15m, jolloin käytettävyys n. 10-25m. Ilmahirven kilpakäytössä parallax säädetään kiinteäsäätöisissä tarkasti 10m, jolloin käyttöalue on vain 9-11m ja tähtäimissä, joissa matkasäätö laitetaan asteikko alkamaan n. 9m kohdalta. Käytettävyys alue pienenee mitä lyhemmälle matkalle parallax on säädetty. Tarkennus muuttuu jopa metristä, varsinkin säädettynä 10m matkalle esim. ilmahirveen.

Perushuoltoon menee yleensä n. 1 vrk. Uudet kaasut laitetaan sisään aina avaamisen jälkeen, estämään huurtumista. Kaikissa ei ole kuitenkaan kaasutäytön porttia tai rakenteen takia tiiviys ei ole riittävä kaasun pysymiseen pitkiä aikoja tähtäimen sisällä.

 

- Ennakkopisteiden osalta tulee tietää matka, ennakot, käytetty suurennos ja pisteiden koko. Piirros hyvä tehdä mukaan.

- Hiusristikon ja ennakkopisteiden valmistuminen kestää vähintään 1 vrk + tuotteen purkaminen, uudelleen kasaus ja säätäminen

 

- Valopistetähtäinten tyyppivikoja ovat kontaktiviat elektroniikassa ja kytkimissä sekä valokuidun tai ristikon rikkoontuminen. Valo saattaa toimia sisällä lämpimässä, mutta ei ulkona kylmässä. Myös näkökyky voi aiheuttaa ongelmia havaita punaista tai vihreää pistettä pyöreänä pallona.

 

- Paketoi lähetys hyvin

- Palautamme tuotteet normaalisti Matkahuollon bussiennakolla tai Postin postiennakolla tai sovi erikseen noudosta tai muusta toimituksesta sekä laskutuksesta.

 

- Soitellaan jos lisätietotarpeita tai kysyttävää. Työvaiheet estävät joskus puhelimeen vastaamisen, joten soittelen takaisin. Sähköposteja ehtii harvoin lukea päivisin.

- Tapaamiset ja paikallaolo kannattaa varmistaa ja sopia aina etukäteen. Tavoitettavissa parhaiten arkisin klo 8-16 välillä. Varaosia emme toimita lainkaan, vaan korjattava tuote tulee lähettää huoltoon. Merkistä riippumatta jokainen tuotantoerä ja malli on valmistettu pääosin erilaisista osista, edes sarjanumero ei esim. kerro mikä patterikotelon tai tornin korkki sopii ko. tähtäimeen.

 

Tuote pyritään palauttamaan asiakkaalle n. 2-3 viikon sisällä sen saapumisesta. Sesonkiaikaan, kuten syksyllä ja talvella on varauduttava pidempiin n. 3-6 viikon toimitusaikoihin. Kiire on huonoin korjaustapa. Korjaamme mieluiten järjestyksessä, yksi kerrallaan ja monta peräkkäin. Paketti avataan yleensä vasta työnalle otettaessa. Työn laajuus ja kesto selviävät pikkuhiljaa työn edessä. Joidenkin varaosien saanti voi kestä jopa yli 6 kk tai vaatii tuotteen tehtaalle lähettämisen. Poikkeusolojen aikaan ei ole normaalia ulkomaan rahtiliikennettä, joten ulkomaan kirje- ja pakettiliikenne on hidasta.

 

 

 

 

© FINALPOINT KY, MÄNNISTÖNKATU 16 B 18, 70500 KUOPIO

puh. 040-5123141 (+358-40-5123141)

jari.pulkkinen@finalpoint.fi

www.finalpoint.fi